8 Ağustos 2012 Çarşamba

Kanuni Sultan Süleyman (Muhubbi) - Olmaya Devlet Cihanda

Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi

Mefharet didükleri ancak cihân gavgasıdur
Olmaya baht ü saâdet dünyada vahdet gibi

Ko bu ıyş u işreti çünkim fenâdur âkibet
Yâr-i bâki ister isen olmaya tâat gibi



Olsa kumlar sağışınca ömrüne hadd ü adet
Gelmeye  bu şîşe-i çarh içre bu sâat gibi

Ger huzur itmek dilersen ey Muhibbî fâriğ ol
Olmaya vahdet makamı kûşe-i uzlet gibi

---------------------------

Zülfine virdüm gönül dâm-ı belâsın bilmedüm
Her kılında var imiş bin müptelâsın bilmedüm

Cân ü dil derdüni arz itdüm tabibâ dir bana
Ölmeden artık bu derdün ben devâsın bilmedüm

Gâh hasret gâh hayret gâh mihnet gâh âh
Aşkının ben haste dil bunca belâsın bilmedüm

Ömrümi âşıkların kesmek değülse kasdı ger
Ya niçün her dem keser zülfi dütâsın bilmedüm

Cür’a-i câm-ı muhabbetden Muhibbî mest olup
Âlemin nice geçer ak u karasın bilmedüm

Türkçesi
Halk icinde devletten daha itibarli bir sey yoktur
Dunyada sihhatli bir nefes gibi mutluluk yoktur.

Saltanat dedikleri sey ancak bir cihan kavgasidir
Dünyada birlik gibi mutluluk ve talih yoktur.

Birak bu eglence ve icme meclislerini zira sonu fenadir
Eger ebedi bir dost istersen sadakat gibisi yoktur.

(Bir kum saati gibi olan) Omrundeki kumlarin haddi hesabi olmasa da,
Bu donen sise icinde (en ozeli) bir saattir.

Eger huzur bulmak istersen ey muhibbi (hem sevgili hem de kendisi) herseyden arin.
Dunyada kosesine cekilmek gibi huzur veren bir tek basinalik (huzur) yoktur.

3 yorum:

  1. Harika bir şiir harika bir adam harika bir dönem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne dorsun sen la muhteşem muhteşem

      Sil
  2. ben de bir şiir yazdım gerçi bunu yanında hiç kalır ama;sen bıraktın gittin beni arkana bile bakmadın gerçi baktın arkana gotün ne kadar kalkmış diye baktın ,ben senin kalkan götünü bile ayrı seviyordum,o muhteşem göt ah ah
    hh, az mı sevdim lan seni söyle it gibi sevdim seni ama sen eşşek gibi teptin beni ,niye teptin yoksa sen eşşekmiydin ben mi görmedim ,hani bir gün kafede mini bir etek giydiğin gün bacak bacak üstüne atmıştında,bende sana ''bütün malların meydanda indir lan o bacağını demiştim de''sende sanane lan diye karşılık vermiştin o halini çok özlüyom lan böbreğim ,dalağım on iki parmak bağırsağım

    YanıtlaSil